.: IVI :.

.: IVI :.
Authors
Blog Previous
مقدمه
 

          ساختن یک فرنچایز موفق همواره کاری دشوار است و کمتر بازی را می بینید که در همان شروع کار، بتواند روی پای خودش بایستد. اما دشوارتر از ساخت، زنده نگه داشتن و بیشتر کردن این موفقیت است. کاری که استدیوی Naughty Dog ، با دقت و زحمت زیاد انجام داده است. پس از عرضه نسخه های اول و دوم Uncharted، این استدیو بازیسازی، هنوز هم چندین تردستی فوق العاده برای گیمرها دارد و Uncharted 3 از هر لحاظ بی نظیر است. در U1 و U2 سازنده بهترین ها را در بازی جای داده بود، اما نکته مثبت هرسه نسخه این است که ND  به طرز وحشتناکی از تکرار اشتباهات قبلی جلوگیری کرده است و نتیجه واضح این است که U3 تقریبا هیچ اشکالی ندارد!


 

داستانی به وسعت کویر
 
 

داستان بازی مانند نسخه های قبلی است. البته نه به این معنی که از نظر داستانی کپی برداری از نسخه های قبل باشد، بلکه U3 همان روندی را دنبال می کند که نسخه های قبلی آن را بیان کردند: رفتن به دنبال گنج! البته این بار در مکان های بسیار متفاوت و بزرگتر. مانند قبل قهرمان خوشتیپ و خوش هیکل داستان یعنی Nathan Drake به همراه شریکش Victor Sullivan در جریانی به سمت شن های کویر روان می شوند تا گنجینه های آن منطقه را کشف کنند؛ ربــع الخــالی، صحــرایی سوزان در قلب شبه جزیره ی عربستان. اما چه چیزی باعث شده است که نــاتان دریک و سالیوان، دو دوست قدیمی بار دیگر همراه یک شوند و چمدان های خود را برای سفر به این شبه جزیره ببندند؟

عاملی که همواره نــاتان را برای جست و جوگری و بدست آوردن گنج های افسانه ای تحریک کرده است، محققی به نام " فرنسیس دریک" است. شخصی که در نسخه های پیشین نــاتان از او به عنوان یکی از اجداد خود نامبرده است. نــاتان در اواسط بازی پی می برد که فرنسیس دریک سالیان پیش توسط ملکه ی وقت انگلستان موظف به پیدا کردن شهر گمشده ی "اوبار" شده است، شهری که از شواهداتی که نــاتان به کمک همراهان خود بدست آورده حاکی از آن است که این شهر در شبه جزیره ای در عربستان قرار دارد. آن ها برای پی بردن به محل دقیق این شهر گمشده، رهسپار کشور یمــن شدند.

اساس داستان، شخصیت ها و درگیری های مسیر، همان چیزهایی هستند که در گذشته هم وجود داشتند، اما بهترین ویژگی داستانی U3، غیرقابل پیش بینی بودن آن است. این بازی مثل بقیه بازی ها در مورد نجات دنیا نیست که بتوانید به راحتی انتهای آن را حدس بزنید و در هر لحظه اتفاقاتی رخ می دهد که از نظر و فکر شما بسیار دور هستند. به نظر می رسد ND فرمول رفتن به دنبال گنج و خیانت ناگهانی که در نسخه های اول و دوم استفاده کرده بود را کنار گذاشته و در این نسخه بیشتر به رابطه ی بین ناتان و سالیوان می پردازد.

داستان پردازی در Uncharted 3 در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این بار "امی هنینگ" به همراه تیم نویسنده ی خود، ابعاد تازه ای از زندگی شخصیت اصلی بازی "نــاتان دریک" را نمایش می دهند. در مراحل آغازین، بازی ما را به بیســـت سال گذشته و شهر "کارتاجینا" که در کشور کلمبیا قرار گرفته می برد. در این بخش است که متوجه ی نحوه ی چگونگی بدست آوردن "حلقه ی فرنسیس دریک" توسط نــاتان می شویم. همچنین بازی نشان می دهد که نــاتان چگونه با ویکتور سالیــوان آشنا می شود و همچنین مطلع شدن از رابطه ای که اکنون مانند رابطه ی عمیق یک پدر و فرزند است می تواند بسیار برای بازی کننده ها جالب باشد.

مسلما هنوز گیم پلی بازی شامل بالارفتن از درودیوار و تیراندازی است، اما سازنده آنقدر از گیم پلی مخلوط داستان کرده که غرق این بازی می شوید و مجالی برای توجه به گیم پلی نخواهید داشت. بخش مخفی کاری نیز همچنان در بازی وجود دارد ولی از کاربرد های آن تا حدی کاسته شده است ولی در اکثر مواقع می توان بدون هیچ خونریزی اضافه ای دشمنان را از میان برداشت و ND گیم پلی را در آن چه که باید باشد بسط داده است.
 سرعت پیش روی را بالاتر برده و بالانس خوبی به گیم پلی و داستان آن بخشیده است. همه این ها را که روی هم بگذارید، داستانی گیرا و پر از جذابیت دارید که یک تجربه کامل است. به معنی خیلی واضح تر U3 کامل ترین بازی PS3 و یک شاهکار بی نظیر است.
شخصیت پردازی در U3 فوق العاده بی نظیر است و اصلا با نسخه های قبلی قابل مقایسه نیست. حتی رابطه ی ظاهرا یک طرفه ی که النا با دریک در نسخه دوم، در U3 به مرحله ی جدیدی می رسد.  در نسخه های پیشین بازی، اتفاقات به یاد ماندنی فراوانی رخ داد. حوادثی که اکنون برای تمامی بازی کننده ها به یک خاطره تبدیل شده است. در این نسخه در بعضی از اوغات به حوادث گذشته اشاره می شود که اغلباً این اشارات در طول گیم پلی بازی بازگو می شوند. همانطور که گفته شد خوشبختانه اعضای تیم سازنده ی Uncharted 3 توانسته اند به بهترین نحو رابط های هوشمندانه ای بین این نسخه با سری های قبل پیدا کنند.

در کنار آن ها، شخصیت پردازی شخصیت ها نیز به خوبی کار شده است. با این که در دو نسخه ی پیشین اشاراتی به زندگی شخصیت های اصلی همچون "نــاتان" شده بود اما با توجه به فلشبک های آغازین بازی، شاید بهتر باشد بگوییم که حال دیگر ناگفته ای برای پرونده و زندگی نامه ی او باقی نمانده است. شخصیت " کلوی فریز" در نسخه ی دوم بازی معرفی شد. شخصیت زنی که در ماموریت آغازین نسخه ی پیش، ناتان را در اغلب ماموریت ها همراهی کرد. با توجه به رابطه ی عاطفی که در نسخه ی پیشین مابین او و نــاتان برقرار شده بود و همچنین اهمیت این شخصیت در آن نسخه، انتظار می رفت در Uncharted 3 شاهد حضور پررنگ تری از او نسبت به سری قبل باشیم. اما این چنین نشد و به طور کلی "کلوی" ناتان را تا اواسط بازی همراهی می کند و تا آخر بازی نیز شاهد حضور او در بازی نمی شویم.

از سوی دیگر سینماتوگرافی بازی شاهکار است. نحوه قرارگیری دوربین در صحنه های مختلف و حرکات کاراکتر ها و ارتباطی که با هم ایجاد می کنند عالیست. صحنه هایی در طی داستان بازی وجود دارد که وقتی آن ها را ببنید، دهنتان باز می ماند و واقعا شگفت زده می شوید. در کل داستان بازی عالی و سرگرم کننده است.

سرگرمی ناب

 

 

 

گیم پلی بازی همچنان در بسیاری نقاط اصالت خود را حفظ کرده است. اما ND از همان ابتدا نشان می دهد که سیستم مبارزه تن به تن را عوض کرده و سیستمی جالبتر جایگزین آن نموده و کارایی را بشدت بالابرده است. دیگر مانند نسخه های قبلی مجبور نیستید با دو یا سه یا چند ضربه به دشمن حمله ور شوید. کافیست از سه دکمه ی مثلث، مربع و دایره برای یک ناک اوت سریع استفاده کنید.

این سیستم مبارزه به شدت یادآور آن چیزیست که در سری جدید بتمن دیده ایم. این سیستم تا قدری شبیه به نوع مبارزات در Arkham Asylum و Arkham City می باشد. شاید بهتر باشد که بگویم جایگاه سیستم مبارزات کمی بالاتر از AA و پایینتر از AC می باشد. شما باید شش دانگ حواس خود را به حرکات حریف جمع کنید که چه زمانی می خواهد به شما حمله کند و با زدن دکمه مثلث در زمان درست، حمله او را دفاع کرده و با دکمه مربع، حمله کنید. دکمه دایره هم برای گرفتن یقه و پرتاب دشمن است. همچنین می توانید از وسایل و اشیایی که در اطراف وجود دارد هم استفاده کنید که بسیار لذت بخش است.

این سیستم به همین جا ختم نمی شود و جزئیات بسیار زیادی در این مورد وارد بازی شده است که نمی توان تک تک آن ها را توضیح داد؛ اما بر خلاف نسخه قبل، مبارزه تن به تن نقش بزرگتری را در بازی ایفا می کند. گان پلی بازی تغییرات زیادی را به خود ندیده اما بهبود شایان ذکری داشته است. نوع تیراندازی نــاتان کمی نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است. اکنون به همان سادگی گذشته نمی توانید در زمان تیراندازی هدف خود را در تیرراس گلوله های خود قرار دهید و سریعاً آن ها را از بین ببرید. البته این تغییرات همانگونه که گفته شد کاملاً سلیقه ای می باشند اما مطمئناً هر سختی دارای شیرینی مخصوص به خود است. تنوع اسلحه از نسخه قبلی بهتر است اما بازهم نمی توان آن را جهش به حساب آورد. در این نسخه حال می توانید نارنجک هایی را که از سوی دشمنان به سوی شما پرتاب می شود را با زدن به موقعه ی دکمه ی مثـلث به سوی خود آن ها بازگردانید. با این ویژگی دیگر چندان نباید ناراحت فرار از منفجر شدن نارنجک ها باشید، می توانید با چرخش دوربین در اسرع وقت مکان مناسبی را نیز برای پرتاب این نارنجک های برگشتی پیدا کنید.

گیم پلی کلی بازی همچنان دارای معماهای زیبا و درگیر کننده است. بخصوص که بچگی های دریک هم به میان می آید و معماهای بسیار زیبایی را می بینید. مانند نسخه قبلی همه معماها در فضای بسته نیست و می توانید در فضاهای بسیار بزرگتر به دنبال جواب ها بگردید و این باعث پیچیده تر شدن بازی می شود. مرحله گم شدن در بیابان هم آنقدر زیباست که نمی توان آن را بدون دیدن توصیف کرد و گیمر حتما باید آن را تجربه کند تا به عظمتش پی ببرد. بعد از بخش تکنفره باید به سراغ بخش مولتی پلیر بروید و هرکس که فن Uncharted است باید این کار را انجام دهد. مانند گذشته دیگر تکرار شما را از مولتی پلیر بازی خسته نمی کند و هربار که مشغول بازی شوید، نکته های جذاب و زیباتری را می بینید که بازهم شما را ترغیب به ادامه می کند اما هسته ی اصلی بخش چند نفره همچنان مانند گذشته است اما نکات ریز و درشتی نیز به آن اضافه شده است.

در Uncharted 3 می توانید هم به صورت شبکه و هم آنلاین به بازی کردن بخش Co-Op بپردازید با توجه به مشکلات همیشگی متصل شدن به سرور های آنلاین بازی، Uncharted 3 از لحاظ بازی آنلاین فوق العاده سرگرم کننده است و بازی کننده ها را با ترفند های زیرکانه برای ادامه دادن این بخش تحریک می کند. در بازی علاوه بر تغییراتی که می توانید روی اسلحه انجام دهید، گزینه هایی هم برای تغییر چهره و لباس وجود دارد که ساعت ها گیمر را سرگرم می کند. مپ های بازی واقعا فوق العاده است. مخصوصا مپ متحرکی که در بازی وجود دارد. U3 از هر لحاظ ارزش زیادی دارد اما مولتی پلیر بازی ارزش آن را چندین برابر می کند. اگر ND پچ هایی برای رفع مشکلات وصل شدن به بخش آنلاین ارائه دهد مسلماً طرفداران بازی لذت دوچندانی از این بخش خواهند برد. در آخرین پچ عرضه شده از سوی ND قرار بود مشکلاتی از این بخش کاسته شود که متاسفانه این امر به وقوع نپیوست و حتی بخش عظیمی از کاربران اکنون به درستی قبل نمی توانند وارد بخش چند نفره شوند.  گیم پلی بازی بدون شک بی نظیر و واقعا Fun است. حتی بدون یک نوآوری یا جهش بزرگ، بازهم ND عالی کار کرده است.

 


 

منبع :بازی نما

 

 


نظرات شما عزیزان:

یه منتظر
ساعت13:14---19 بهمن 1390
سلام

شما وبت خوبه

خودت هم حتما خوبی

چون خدا که بنده بد نداره

منو لینک کن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:Uncharted 3: Drake's Deception,Uncharted 3, ] [ 12:40 ] [ m.f IVI ]

About
Blog Custom

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 229
بازدید ماه : 227
بازدید کل : 108305
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

javahermarket

پیغام ورود و خروج